Cum și de ce să ne calibrăm monitoarele – partea 1

Calibration
Scopul consumatorului de content foto sau video este acela de a vedea, cât mai precis, intenția autorului. Scopul realizatorului de content este acela de a lucra și livra într-un standard care să asigure consistență, atât în procesul de producție și post, cât și în mediile de distribuție.

Continue reading “Cum și de ce să ne calibrăm monitoarele – partea 1”

Cum facem un DCP (Digital Cinema Package)

Un soi de magie neagră în trecutul nu foarte îndepărtat, topicul DCP prezintă din ce în ce mai mult interes pentru cei care fac post-producție.

Din capul locului, trebuie să recunoaștem că subiectul este unul destul de complicat și înțelegerea proceselor necesare generării unui DCP presupune cunoștințe dincolo de aria uzuală de expertiză a unui om tipic de post-producție. Aventurarea în realmul DCP este, pe de o parte, încurajată de apariția pe piață a unor aplicații destul de accesibile și, pe de alta, intimidantă, deoarece complexitatea topicului și neînțelegerea lui deplină duce adeseori la rezultate nefericite sau poate chiar catastrofale.

Continue reading “Cum facem un DCP (Digital Cinema Package)”

Ce este și cum ne poate ajuta ACES?

Mulți dintre noi am experimentat, mai mult sau mai puțin, frustrări legate de traseul unui material filmat între diferitele departamente de producție și post. Poate că, într-un studio în care toate departamentele lucrează in-house, există un workflow de neclinitit, dovedit să dea rezultate consistente. Dar, într-o lume în care toți producătorii de echipamente par să adopte mai degrabă o atitudine anti-standardizare – adică fiecare cu standardul lui – și într-o lume în care producțiile cinematografice adună eforturi din ce în ce mai globale, nevoia de a stabili un limbaj comun pentru toți cei implicați e mai acută ca oricând.

Continue reading “Ce este și cum ne poate ajuta ACES?”